بک لینک

بک لینک

تاریخ : دوشنبه 20 بهمن 1399 زمان : 11:38 | بازدید : 45
نویسنده : Admin | نظرات (0)

Image result for بک لینک و سئو

انواع لینک داخلی

در بحث لینک داخلی، ما دو نوع لینک داریم:

لینک داخلی ناوبری (navigational)

این نوع لینک برای چرخش آسان تر کاربر بین بخش ها یا صفحات مهم سایت به کار می رود. لینک های موجود در منو، فوتر و جاهای مشابه در سایت از این قسم هستند

لینک داخلی زمینه ای (contextual)

اگر کلمه contextual را درست ترجمه کنیم یعنی لینکی که در محتوا قرار می گیرد و ارتباطی معنادار با جایی که در آن قرار گرفته دارد. ما در این مطلب در مورد این نوع لینک صحبت می کنیم. لینک های متنیِ درون مطالب ارزش سئویی بالایی می توانند ایجاد کنند.

اهمیت لینک داخلی در سئو

 لینک های داخلی به گوگل کمک می کنند تا صفحات سایت را سریع تر پیدا کرده و ایندکس کند. اگر استفاده راهبردی و درستی از لینک های داخلی کنید می توانید اعتبار یا اتوریتی صفحات را به یکدیگر منتقل کنید. همچنین با این کار می توانید زمان ماندن کاربر در سایت خود را بالاتر ببرید و نرخ پرش (bounce rate) را کاهش دهید.

در یک کلام: لینک داخلی برای هر سایتی که به دنبال رتبه های بالا در گوگل است یک عامل کلیدی است

ارتباط معماری اطلاعات سایت و لینک داخلی

ساختار لینک دهی مطالب و منوهای سایت که معماری سایت را می سازند در واقع به نگاه استراتژیک شما به لینک های داخلی بر می گردد. معماری اطلاعات از مباحث مهم طراحی تجربه کاربری (UX) و ناوبری (navigation) سایت بوده و روی طراحی ظاهر آن (UI) هم تاثیرگذار است.

وقتی مقاله جدیدی می نویسید و آن را در سایت منتشر می کنید هنوز در گوگل جایگاه خوبی ندارد. اصلا شاید گوگل آن را به این زودی کراول هم نکند! برای همین با دادن لینک از یک صفحه پراعتبارتان به این صفحه جدید می توانید ربات های خزنده گوگل را به سمت مطلب جدید سایتتان سوق دهید.

روش پیدا کردن صفحات پر اعتبار سایت

اگر از ابزاری مثل ahref استفاده می کنید می توانید لیست صفحات پر اعتبار سایتتان که اصطلاحا authority بالایی دارد را ببینید. البته با ابزارهایی مثل سرچ کنسول یا گوگل آنالیتیکس هم می توانید صفحاتی از سایتتان که رتبه بالایی در گوگل دارند را پیدا کنید.

نکات مهم در لینک سازی داخلی

در مورد لینک سازی چند نکته حیاتی وجود دارد که باهم در موردشان صحبت می کنیم. اولین نکته را به پاسخ به سؤال زیر اختصاص می دهیم:

انواع روش های بک لینک گیری

بک لینک پروفایلی : سایت هایی که میتوانید در آنها پروفایل ایجاد کنید. ممکن است به شما اجازه قرار دادن لینک را بدهند. در اینصورت به بک لینک های پروفایلی معروف میباشند. که البته اغلب نوفالو هستند.

بک لینک فرومی : در انجمن هایی که در حوزه فعالیت سایت شما قرار دارند و بازدید و کلیک بالایی برای آنها صورت میگیرد بک لینک فرومی گفته میشود. شما با مشارکت در پست ها ،یا قرار دادن مطلب و یا امضا خود کهخ لینک سایت شما است میتوانید بک لینک دریافت کنید.

بک لینک کامنتی : به هر نوع لینکی سئو چیست  که در انتهای محتوای یک وب سایت به وسیله کاربران آن سایت ایجاد می شود بک لینک کامنتی می گویند. این نوع بک لینک ها اکثرا به صورت نوفالو و درصد پایینی از آنها فالو می باشند. 

بک لینک وبلاگی : برای قوی کردن سایت یک سری وبلاگ ساخته می شود. که میتوانید در آنها لینک سازی کنید به این نوع بک لینک ها بک لینک وبلاگی می گویند. این نوع بک لینک ها در قسمت های مختلف وبلاگ ساخته می شوند. تاثیر این بک لینک ها قبلا بسیار خوب بود ، در حال حاضر تاثیری کمی برای سئو سایت دارند.

بک لینک شبکه های اجتماعی : در انواع شبکه های اجتماعی با قراردادن مطلبی و لینک دادن به سایت خود میتوانید از آنها بک لینک دریافت کنید. باتوجه به اینکه شبکه های اجتماعی امروزه پر بازدید هستند میتوانند گزینه مناسبی برای بک لینک گیری به حساب بیایند. بنابراین اگر شما برای افزایش رتبه سایت خود از بک لینک در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌کنید، باید بدانید این کار تأثیری در رنکینگ سایت شما ندارد.اما شما می‌توانیدبا تولید محتوای قوی و جذاب مخاطبین شبکه‌های اجتماعی خود را به بازدید از وب سایتتان ترغیب کنید.

بک لینک رپورتاژی : سایت های که رپورتاژ اگهی  انجام میدهند میتوانید با انتشار متنی از سایت خود که لینک موردنظرتان در آن وجود دارد بک لینک دریافت کنید. این سایت ها به دلیل اعتبار و بازدید بالا میتوانند گزینه خوبی برای ارتقاء سایت شما باشند.

بک لینک pbn  وب سایت های پرایویت (قابل دید عموم نیست) و از قدرت محتوایی و دامین آتوریتی بالایی برخوردار هستند. به این نوع بک لینک ها ، بک لینک pbn می گوییم . تاثیر بک لینک pbn برای سئو سایت فوق العاده است.

بک لینک دانشگاهی ( رپورتاژ دانشگاهی EDU ) : سایت های دانشگاه های معتبر جهان که اغلب دانشجویان ، محققان و اساتید دانشگاه ها به این نوع سایت ها دسترسی دارند. و از قدرت فوق العاده زیادی برخوردار هستند و همچنین از دید گوگل بسیار معتبر میباشند.

ما فقط باید یک کلمه کلیدی متناسب با طاقچه خود وارد کنید. این ابزار تمام حساب های تأثیرگذار توییتر را در آن مکان جذب می کند. همچنین به شما اطلاعاتی در مورد میزان تعامل در شبکه های اجتماعی ، Domain Authority و غیره می دهد.

 

تأثیرگذار بر BuzzSumo

منبع تصویر: BuzzSumo

 

شماره 11 برای ساخت بک لینک توصیفات دهید

یکی از ساده ترین راه ها برای ایجاد بک لینک و تقویت روابط خود با مارک های دیگر ، دادن توصیفات است. به نظر می رسد این درست باشد خیلی خوب است ، اما یک روش معتبر و بسیار م toثر برای به دست آوردن لینک از سایت های دارای مقام بالا است. شرکت ها توصیفات را دوست دارند زیرا آنها همیشه در جستجوی اعتماد بیشتر از طریق اثبات اجتماعی هستند.

 

برخی از وب سایت ها توصیفات خود را به طور برجسته در صفحه اصلی خود نشان می دهند ، در حالی که برخی دیگر از آنها یک صفحه توصیف جداگانه دارند. برخی حتی به جای توصیفات ، مطالعات موردی دارند. در هر صورت ، آنها به احتمال زیاد به شما پیوند می خورند ، که می تواند به شما در تقویت نمایه لینک دهی شما کمک کند. OptinMonster هر دو توصیفات و مطالعات موردی را منتشر می کند.

 

نمونه ای از توصیفات

منبع تصویر: OptinMonster

 

می توانید برای محصولات یا خدماتی که استفاده کرده اید یا استفاده می کنید ، توصیف نامه بنویسید ، اما مطمئن شوید که دامنه دارای دامنه بالایی در وب سایت است (حداقل 60). لیستی از تمام محصولات یا خدماتی که در حال حاضر استفاده می کنید یا در گذشته استفاده کرده اید ، تهیه کنید. حتی می توانید به دنبال محصولاتی باشید که یک دوره آزمایشی رایگان ارائه می دهند و آن ها را آزمایش می کنید تا بتوانید برای ساختن بک لینک برای آنها توصیف نامه بنویسید.

 

پس از آماده شدن این لیست ، می توانید با استفاده از Domain Authority Checker آزمایشی را انجام دهید تا ببینید آیا وب سایت آنها از اقتدار بالایی برخوردار است. یک لیست جداگانه از تمام وب سایت ها با DA 60 و بالاتر ایجاد کنید و ببینید آیا آنها دارای توصیفات یا مطالعات موردی هستند. از تمام وب سایت هایی که این کار را می کنند یک لیست جداگانه تهیه کنید. این مواردی است که شما برای آنها می توانید توصیفات خود را ارسال کنید تا بتوانید بک لینک ایجاد کنید.

 

جستجوگر اختیار دامنه

منبع تصویر: ابزارهای کوچک جستجوگرها

 

شماره 12 از صفحات منابع استفاده کنید

مانند گردآوری پیوندها ، صفحات منابع دارای لیستی از پیوندها و منابع برای یک موضوع خاص هستند که ارزش خوانندگان آنها را فراهم می کند.

 

به عنوان مثال ، می تواند یک صفحه منبع برای گردشگری لندن وجود داشته باشد. این پیوند به کلیه وب سایتها و صفحات مهمی که می توانند برای بازدیدکنندگان در شهر مفید باشند ، خواهد داشت. این می تواند شامل هتل های برتر ، مکان های بازدید ، راهنماهای حمل و نقل و موارد دیگر باشد.

 

از آنجا که این صفحات اطلاعات ارزشمندی را در اختیار مخاطبان قرار می دهند ، همچنین راه حل بسیار خوبی برای کسانی که می خواهند بک لینک ایجاد کنند ارائه می شود. با پیدا کردن صفحات مربوط به منابع که می توانند از محتوای شما بهره مند شوند ، شروع کنید.

 

شما فقط باید با استفاده از کلمه کلیدی niche مرتبط خود همراه با اصطلاحاتی مانند "منابع مفید" ، "پیوندهای مفید" یا "منابع مفید" جستجوی Google را انجام دهید.

 

حتی می توانید از "inurl: لینک های مفید" یا "inurl: links" به جای سایر عبارات جستجو استفاده کنید. نتایج شما چیزی شبیه به این خواهد بود. شما فقط باید آنها را مرور کنید و مناسب ترین صفحات منابع را انتخاب کنید.

 

نمونه ای از SERP

منبع تصویر: نتایج جستجوی Google

 

سپس از طریق ایمیل یا فرم تماس با وب بک لینک چیست  سایت با صاحب یا ویرایشگر وب سایت تماس بگیرید. مطمئن شوید که خود را معرفی می کنید ، مختصراً در مورد چگونگی کمک محصولات و خدمات آنها به آنها توضیح دهید و سپس به علاقه خود برای نوشتن یک توصیف نامه اشاره کنید. حتی اگر بخواهید مثلاً 50٪ افزایش CTR داشته باشد ، حتی ممکن است بخواهید نتایج مشخصی را درج کنید.

 

شماره 13 مطالعات موردی را منتشر کنید

از آنجا که مطالعات موردی اثبات عملکرد برخی استراتژی ها را ارائه می دهد ، به محتوای شما اعتبار می بخشند و از ادعاهای شما پشتیبانی می کنند. افرادی که محتوای مبتنی بر داده ایجاد می کنند ، همیشه در جستجوی مطالعات موردی مرتبط هستند تا بتوانند به آنها پیوند دهند. این افراد افرادی هستند که همیشه می خواهند از ادعاهای خود پشتیبان بگیرند ، به این معنی که وب سایت یا وبلاگ آنها نیز از درجه اعتبار و اعتبار خاصی برخوردار است.

 

بنابراین اگر می خواهید از سایت های مربوطه مرجع ایجاد کنید ، ایجاد مطالعات موردی یک تاکتیک بسیار موثر است. اگر با استفاده از تاکتیک ها یا استراتژی های خاص به نتایج چشمگیری رسیده اید ، یک مطالعه موردی را که جزئیات روند کار را توضیح می دهد ، تهیه کنید. چالش های خود و راه حل هایی را که به کار برده اید ، مشخص کنید و در پایان نتایج بدست آمده را به وضوح به نمایش بگذارید.

 

شما می توانید این را در سایت خود منتشر کرده و مستقیماً به سایت خود بک لینک بسازید. یا می توانید آن را به عنوان پست مهمان در سایت مربوطه دیگری که به شما پیوند دارد ، منتشر کنید.

 

آنچه حتی برای ایجاد بک لینک بسیار مثرتر است ، انجام یک مطالعه موردی در مورد یک روش یا استراتژی است که توسط یک متخصص صنعت با نفوذ تبلیغ می شود.

 

یک متخصص با نفوذ در صنعت خود را انتخاب کنید و محتوای آنها را مرور کنید تا ببینید آیا آنها روش های اصلی را پیدا کرده اند یا خیر. یا شاید آنها استراتژی مفصلی را تهیه کرده اند که می توانید از آن استفاده کنید.

 

این استراتژی محتوا را برایان دین به عنوان مثال در نظر بگیرید.

 

مثال ارسال Backlinko

منبع تصویر: Backlinko

 

این استراتژی ها را برای استفاده و نظارت بر تغییرات عملکرد خود قبل و بعد از اعمال آنها استفاده کنید. شما باید تصاویر صفحه داشبورد Google Analytics خود را تهیه کنید تا اثبات تصویری از انجام واقعی مطالعه موردی ارائه دهید.

 

و هنگامی که شما یک پست وبلاگ می نویسید تا پروسه کار را توضیح دهد

ارسال نظر برای این مطلب


کد امنیتی رفرش